Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Terug

Is telefonische bereikbaarheid een onmogelijke opgave?

Promnv

14-12-2009 | 11:41

Ik ben iemand die nooit iets mis heeft met zijn tanden, maar ik stoor me vaak aan de telefonische bereikbaarheid. Mijn huidige tandarts is alleen bereikbaar tussen 8 en 12 uur, en alleen op dinsdag tot donderdag. Is dit normaal? En is het normaal om minuten te moeten wachten voordat er opgenomen wordt?


  

1 Antwoord

Antwoord van Lohr Tandartsen
22-12-2009 | 21:39

Tandartsen zouden elke dag bereikbaar moeten zijn, zodat patiënten altijd terecht kunnen. Bij afwezighheid dient er een waarneming te zijn geregeld. Sommige praktijken kiezen voor een beperkte bereikbaarheid voor het maken van afspraken omdat ze de telefoniste/assistente niet de hele dag beschikbaar hebben. Als de praktijk beperkt bereikbaar is dan dient er een spoednummer te worden vermeld op het antwoordapparaat zodat een patiënt met acute problemen de praktijk toch kan bereiken.